ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

این وبلاگ به طور اختصاصی جهت گفتگو و تبادل اطلاعات و نظرات بین دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی و معماری و ارتباط با گاهنامه ابوشَهر می باشد.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

اهمیت معماری و توسعه پایدار

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶ ب.ظ

یکی از نگرانیهای جامعه جهانی ، از میان رفتن منابع انرژی است . معماری و شهرسازی به عنوان عواملی سازنده و موثر در حفظ این منبع ، می تواند به دوام و بقای هستی کمک کند. معماری پایدار یک روش در طراحی است و به تقلیل مصرف منابع انرژی واستفاده بهینه از آن می پردازد که امروزه مورد توجه بسیاری از جوامع حرفه ای قرار گرفته است. آنچه در این کره مادی به بقایانسان می انجامد، استفاده درست و مناسب از محیط زیست است. استفاده هوشمندانه از این منابع می تواند به توسعه پایدار ودوام زندگی انسانهای آینده نیز بیانجامد . توجه به مفهوم پایداری محیط زیست در معماری و شهرسازی می تواند زمینه مناسب برای رسیدن به این هدف را فراهم آورد.محیط زیست با عبارت "طبیعت" یا "محیط طبیعی" ، مفهومی است که همواره در طول تاریخ همواره مورد توجه انسانها قرارگرفته است. در طول قرنها این ارتباط با محیط بگونه ای با نوعی همزیستی مسالمت آمیز همراه بوده است ولی امروزه با توجه به توسعه چشمگیر تکنولوژی، شاهد استفاده بی رویه از محیط زیست می باشیم که پیامدهای ناشی از آن بخصوص در شهرهای بزرگ بسیار عظیم بوده است.

  • ۹۲/۱۲/۰۷
  • سجاد رنجبر

توسعه پایدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی