ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

این وبلاگ به طور اختصاصی جهت گفتگو و تبادل اطلاعات و نظرات بین دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی و معماری و ارتباط با گاهنامه ابوشَهر می باشد.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

بازبینی یک رویداد، زلزله

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸ ب.ظ

گفتن از زلزله و اینکه چه تبعاتی داره و خسارات جانبی اون خارج از حد تصوره دیگه یه موضوع تکراری شده و صحبت راجع به اون خسته کننده. و با این همه اگاهی و اطلاع رسانی هایی که شده هنوز که هنوزه با یه زلزله 6 ریشتری همه در و دیوار و خونه ها میاد پایین.نه اینکه 6 ریشتر کم باشه.ولی زلزله ای که دیروز توی برازجون و مناطق اطراف رخ داد میتونست کمتر از این تلفات داشته باشه. عامل مرگ 70% از کسانی که فوت شدن افتادن دیوار روی سرشون که همه هم از مناطق فرسوده و قدیمی شهر بوده و 30% بقیه ناشی از شک و تلفات بعد از حادثه.تعدا زیادی از ماشین ها توی بازار و کنار دیوار ها پارک کردن و زیر دیوار له شدن.همچین اتفاقاتی میتونه تکرار نشه اگه تمام مکان های تجاری و بازار ها پارکینگ های خودشونو داشته باشن.همچین اتفاقاتی نمیفته اگه مردم با همکاری شهرداری و سازمان های زی ربط همکاری کنن و بافت های فرسوده خودشون رو محکم تر بسازن.همچین اتفاقاتی نمیفته اگه فرهنگ زلزله و زلزله شناسی رو جدی بگیریم و به تک تک مردم آموزش بدیم.

کتاب زلزله شناسی

  • ۹۲/۰۹/۰۸
  • سجاد رنجبر

نظرات  (۱)

سلام / من هم این مصیبت بزرگ را تسلیت می گویم / به امید آن روزی که ساختمان هایمان بر مبنای علمی ساخته شوند /
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی