ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

این وبلاگ به طور اختصاصی جهت گفتگو و تبادل اطلاعات و نظرات بین دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی و معماری و ارتباط با گاهنامه ابوشَهر می باشد.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

لویس مامفورد

شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲ ب.ظ

لویس مامفورد

برنامه ریز شهری، مورخ، جامعه شناس، مدافع منطقه، منتقد معماری به عنوان یکی از بزرگترین شهرشناسان قرن 20 شناخته شده است. وی درطول زندگیش مخالف کارهای عمومی در مقیاس وسیع بود واغلب نوشته های او در ارتباط با تاثیر ساختمانها بر روی شرایط انسان و محیط  هستند.


مامفورد 19 اکتبر 1895 در فلاشینگ نیویورک متولد شد، در پیاده رویهای آخرهفته با پدربزرگ آلمانی اش، تقریبا با همه بخشهای منهتن آشنا شد.  زمانی که او 20 سال داشت، به بررسی و کشف شهر با پای پیاده می پرداخت و از زندگی در شهریادداشت بر می داشت و ساختمانهای شهر، پل ها، خیابانها و نقشه های خیابانها را مطالعه می کرد و نمونه هایی برای یک بررسی زمین شناختی غیرحرفه ای منهتن جمع آوری می نمود. او برخلاف آنهایی که برای یک مدرک تحصیل می کردند، با تمرکز بر روی موضوع های مورد علاقه اش در کالج شهر، دانشگاه کلمبیا و مدرسه جدید تحصیل کرد.
مامفورد اولین کتابش به نام " The Study of Utopia " را در سال 1922 منتشر کرد ودر سال 1927ویرایشگرAmerican Caravan  شد. در طول آن سالها، اودر بنیان گذاری انجمن برنامه ریزی منطقه ای امریکا همکاری کرد. در دهه 1950 او با Robert Moses علیه طرحهایی برای گذشتن یک جاده ازمیان پارک Washington Square ونیز دیگر پروژه های عظیم نوسازی شهری  که بیم داشت کیفیت شهرها را نابود خواهند ساخت، می جنگید.
مامفورد یک مدافع و بشردوست در طول زندگی اش بود و به صحبت کردن علیه بی عدالتی های اجتماعی اعتقاد داشت . در مقالهNew Republic  به نام  Call to Arms(1938)، و کتابهایش به نام  Men Must Act(1939) و  Faith for Living(1940)، وی ایالات متحده را برای متعهد شدن جهت کمک به دیگردموکراتها در مقابله با حملات قدرتهای تمامیت خواه برانگیخت.
مامفورد ایالات متحده امریکا را مجبورکرد جهت پیمان به دیگر دموکراتها در دفع حملات قدرتهای تمامیت خواه . پس از جنگ جهانی دوم ، که پسرش در آن کشته شد ، مامفورد علیه بمب اتمی در دانشگاه استنفورد، دانشگاه کالیفرنیای شمالی و دانشگاه پنسیلوانیا سخنرانی کرد. اودرسال 1951در دانشگاه کلمبیا سخنرانیهای Bampton را ارائه داد. در اوایل دهه 1960، مامفورد علیه درگیری ایالت متحده در ویتنام اعتراض کرد،دوپیش از کمیته فرعی سنای امریکا، به تاثیرات منفی نوسازی شهری شهادت داد.


در میان دستاوردهای عظیمش، او در تهیه گزارشهای برنامه ریزی برای شهرها و شهرکها، از  Honoluluتا Oxford انگلستان موثر و راهگشا بود. مامفورد 26 ژانویه 1990 در خانه اش واقع در Amenia، در نیویرک فوت کرد. کتابخانه دانشگاه پنسیلوانیا نگهدارنده رسمی نامه ها و مقاله های اوست، و یک وب سایت شامل یک کتاب شناسی از نوشته های او ولیستی ازمنابع بزرگ، دیگر نوشته های مامفورد ایجاد کرده است.

  • ۹۲/۱۱/۲۶
  • سجاد رنجبر

لویس مامفورد

نظرات  (۲)

سلام من دانشجوی شهرسازی هستم از مطالبتون استفاده کردم واقعا به دردم خوردن موفق باشید.
پاسخ:
متشکریم.
سلام آقای رنجبر خسته نباشید.وبلاگتون دارنده ی مطالب اموزنده و جالبی هست در عین حال شیک و تمیز بر خلاف وب هایی که قبلا دیدم
پاسخ:
متشکریم،این وبلاگ بنده نیست البته بنده به نمایندگی از بچه های شهرسازی 91 میچرخونمش.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی