ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

این وبلاگ به طور اختصاصی جهت گفتگو و تبادل اطلاعات و نظرات بین دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی و معماری و ارتباط با گاهنامه ابوشَهر می باشد.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

این مجموعه از جمله رشته‌هایی است که در نیم قرن اخیر مورد توجه بسیار واقع شده است و دانشکده‌های معروف بسیاری به آن روی آورده‌اند. این رشته، امروزه، کمک قابل توجهی به حل معضلات در سطح شهر و کل جوامع کرده است و توانسته جایگاه ویژه ای برای خود کسب کند.

در کشور ما نیز نیاز به متخصصان و کارشناسان این رشته شدیداً احساس شده و می‌شود، دانشگاه‌های مختلف نیز سعی دارند تا امکان ادامه تحصیل در این رشته را فراهم کنند. نیاز به این رشته از جانب مدیران کشور نیز احساس شده است و بسیاری از مدیران شهری سعی در یادگیری این دانش، به صورت دانشگاهی و غیره داشته‌اند.

این مجموعه در واقع به عنوان یک پل ارتباطی بین علوم گوناگون به حساب می‌آید، از علوم انسانی مانند جامعه‌شناسی، اقتصاد، مدیریت و … گرفته تا علوم فنی و مهندسی، مانند عمران، تأسیسات، ترافیک، حمل و نقل و … به همین دلیل جزء رشته‌های شناور محسوب می‌شود.

مجموعه برنامه‌ریزی شهری‌، منطقه‌ای و مدیریت شهری یک زیر مجموعه از رشته شهرسازی است و همانطور که از نام آن پیداست شامل سه گرایش می‌باشد. توضیحات مربوط به هر گرایش به طور جداگانه در بخش مربوطه آورده شده است.

 

ضرایب دانشگاه سراسری مجموعه برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری براساس دفترچه سال ۹۴

 

عناوین دروس امتحانی: ۱- زبان عمومی و تخصصی، ۲- مباحث عمومی شهرسازی ایران، ۳- مبانی نظری برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری، ۴- تاریخ شهر و شهرسازی، ۵- آمار و روش ها و فنون برنامه ریزی، ۶- آزمون عملی تشریحی و تحلیلی.

 

رشته

گرایش

ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس (از راست به چپ)

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۱) برنامه ریزی شهری

۲

۳

۳

۲

۲

۴

۲) برنامه ریزی منطقه ای

۲

۳

۳

۲

۲

۴

۳) مدیریت شهری

۲

۳

۳

۲

۲

۴

 

توضیح: در این کدرشته امتحانی، آزمون به صورت تستی و تشریحی برگزار می کردد و پس از تصحیح اوراق تستی، از داوطلبانی که با توجه به نمره اکتسابی، مجاز به انتخاب رشته می باشند، آزمون تشریحی بعمل خواهد آمد. ضمناً کلیه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد پیوسته رشته معماری که حداقل واحد درسی را گذرانیده باشند، در صورت تمایل می توانند در این رشته شرکت نمایند.

  • ۹۳/۱۰/۱۷
  • سجاد رنجبر

برنامه ریزی شهری

مدیریت شهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی