ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

این وبلاگ به طور اختصاصی جهت گفتگو و تبادل اطلاعات و نظرات بین دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی و معماری و ارتباط با گاهنامه ابوشَهر می باشد.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

نمای ساختمان‌های تهران هم باید مجوز بگیرد

شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۴۴ ب.ظ

شهرداری تهران اعلام کرده از امسال مالکان ساختمان‌ها برای گرفتن اجازه ساخت، باید نقشه نمای ساختمان را هم به شهرداری ارائه کنند.

دستور تازه شهرداری پایتخت ایران برای ساختمان‌هایی اجرا می‌شود که مالکان آن‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۳ تقاضای دریافت پروانه ساخت داده باشند.

مجتبی طبقی، قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران می‌گوید دست مهندسان معمار در طراحی نمای ساختمان باز است اما مقررات و توصیه‌های شهرداری باید رعایت شود.

به گفته آقای طبقی، طراحان نمی‌توانند بیش از ۴۰ درصد شیشه در نمای ساختمان‌ها به کار بگیرند یا از رنگ‌هایی استفاده کنند که با ساختمان‌های مجاور هماهنگ نباشد.

در سال های گذشته ضوابط مشخصی برای طراحی نمای ساختمان در پایتخت ایران وجود نداشته است و همین موضوع باعث انتقاد کار‌شناسان شهری از بی‌نظمی و ناهماهنگی نمای شهر تهران شده است.

یکی از انتقاد‌ها این بوده است که استفاده بیش از اندازه از نمای شیشه‌ای می‌تواند باعث هدر رفتن انرژی شود یا هنگام زلزله خطرات بیشتری ایجاد کند.

سال ۱۳۹۲ موضوع اجرای طرح ضابطه‌مند کردن نمای ساختمان‌ها در شورای شهر و شهرداری تهران مطرح شد.

اعضای شورای شهر تهران به شهرداری تاکید کرده بودند که باید از نمادهای محلی و بومی برای طراحی ساختمان‌ها بیشتر استفاده شود.

  • ۹۳/۰۱/۱۶
  • سجاد رنجبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی