ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

این وبلاگ به طور اختصاصی جهت گفتگو و تبادل اطلاعات و نظرات بین دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی و معماری و ارتباط با گاهنامه ابوشَهر می باشد.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

گذارش فعالیت انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر در روز طبیعت به تاریخ 13/1/1394

صبح سیزدهم فروردین ماه سال جاری ،به مناسبت روز طبیعت انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر در جهت توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست ،به سمت اردوگاه تفریحی چاه کوتاه حرکت کرد. در آنجا بین مسافران نوروزی به پخش و توزیع کیسه های زباله پرداختیم و در این میان با مردم فهیم استان مصاحبه صورت گرفت و با آنها درباره لزوم حفظ و نگه داری سرمایه های طبیعی و محیط زیست صحبت شد. در ادامه برنامه از اردوگاه تفریحی، از مسیر اهرم به سمت فاریاب راهی شدیم، در مسیر راه از مشکلات محیط زیستی و فرهنگی که در این باره مورد تهدید بودند مستند تهیه گردید. تقاطع مسیر اهرم، کلمه و فاریاب در ایام نوروز و بخصوص روز سیزده بدر یکی از پر ترددترین مسیر های استان میباشد. انجمن با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی در این مسیر به توزیع کیسه های زباله بین مردم استان و مسافران نوروزی پرداخت.  در این میان با آنها مصاحبه صورت گرفت و از معضلات و مشکلات موجود در خصوص حفاظت از محیط زیست گذارش تهیه شد. پس از آن انجمن به همراه اعضا از مسیر فاریاب راهی زیارت گاه شاه پسر مرد شد. این زیارتگاه یکی از زیارت گاه های معروف استان می باشد که زائران از استان های دیگر نیز برای زیارت و تفریح این مسیر دشوار را متحمل میشوند. متاسفانه مسیر این زیارتگاه بسیار دشوار و خطرناک میباشد . باوجود اینکه سالانه هزاران نفر بازدید کننده دارد هنوز دارای مسیری سنگلاخی است . بدلیل شیب بالایی که دارد ماشین ها گرد و خاک زیادی در مسیر و خود زیارت گاه بوجود آورده اند که خود این مسئله آلودگی های زیست محیطی را حاصل شده و فضای محیط را آلوده به گرد و خاک کرده است. زیارت گاه شاه پسر مرد میزبان مقبره دلیر دشتستان، غضنفرالسله برازجانی است که مردم استان و بویژه دشتستان ارادت خاصی به این قهرمان ملی دارند بطوری که در ورودی شهر برازجان شاهد مجسمه این قهرمان هستیم ولی با این وجود ،خود مقبره این بزرگوار دچار فرسودگی شده و سقف این مقبره محل نوشتن خاطرات زائران و مسافران نوروزی شده است. با توجه به بازدید های فراوانی که در این منظقه صورت میگیرد باید مقبره مناسبی برای قهرمان استان فراهم شود، مقبره ای که در شان ایشان و مسافران خسته از راه باشد. مشکل بزرگ مردم روستای شاه پسر مرد نبود لوله کشی آب است. این مسئله موجب گردیده روزانه مردم روستا هزینه گزافی بابت آوردن آب به روستا متحمل شوند. با توجه به اینکه درآمد مردم این روستا بسیار سخت و ناچیز حاصل میشود باید در این خصوص چاره ای اندیشه کرد. انجمن حامیان محیط زیست مشکلات مردم روستا را بصورت مستند تهیه کرد و برای کاهش آلودگی در این ناحیه با مردم روستا به گفت و گو نشست و برای تمامی مردم روستا پلاستیک زباله توزیع گردید. به امید روزی که تمام مشکلات در این روستا حل و فصل شود. در پایان انجمن حامیان محیط زیست، شاه پسر مرد را به سمت شهر بوشهر ترک کرد.

  • ۹۴/۰۱/۱۴
  • سجاد رنجبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی