ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

این وبلاگ به طور اختصاصی جهت گفتگو و تبادل اطلاعات و نظرات بین دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی و معماری و ارتباط با گاهنامه ابوشَهر می باشد.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

10 اپلیکیشن موردنیاز معماران و شهرسازان

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۸ ق.ظ

10 اپلیکیشن موردنیاز معماران و شهرسازان

در این مطلب به معرفی 10 اپلیکیشن برتر برای معماری و شهرسازی خواهیم پرداخت که توسط آنها به ثبت ایده، اسکیس و طراحی و… میتوانید بپردازید.

526127f8e8e44ef4c2000095_top-10-apps-for-architects_trace_auto_template_2-530x411

از این پس ایده هایتان را همیشه و همه جا ثبت کنید و همراه داشته باشید. دیگه نیازی نیس که حتما قلم وکاغذ و ماژیک و وسایل راندو همراهتون باشه. هرجا باشید میتونید اسکیس بزنید، هر جا هستید ایده هاتونو ثبت کنید.

#10 (Photosynth (iOS/Windows

اگه در سایت یا محل هستید که میخواهید آن منطقه را ثبت کنید و بعدا به مشاهده و بررسی کامل آن بپردازید و از عکسبرداری های تخت پانوراما راضی نیستید. این اپلکیشن یه تجربه خوب برای ثبت اون منطقه خواهد بود.

#9 (AutoCAD 360, formerly AutoCAD WS (iOS/Android

این اپلیکیشن که نیازی به معرفی برای معماران و شهرسازان ندارد. تمامی فایل های اتوکدتان را هرجا هستید باز کنید، مشاهده و یا به ویرایش های جزیی بپردازید. این اپلیکیشن همراه رسمی اتوکد میباشد.

#8 (iRhino 3D (iOS

با این اپلیکیشن هم میتوانید تمامی فایل های Rhine 3DM را بر روی تلفن همراه خودتان مشاهده کنید.

#7 (Autodesk Formit (iOS/Android

این اپلیکیشن یک برنامه فرعی برای نرم افزار revit است. این اپلیکیشن به شما اجازه ی مشاهده و یا تغییر مدل های BIM را میدهد.

#6 (Morpholio / Morpholio Trace (iOS

این اپ یکی از جذابترین و جالبترین اپلیکیشن برای این رشته خواهد بود. به نوعی که پس از مدتی کوتاه به دوستی جدانشدنی برای طراحان و معماران و شهرسازان بدل خواهد شد. توسط آن تمامی ایده ها و طراحی هایتان را ثبت کنید. همچنین ArchDaily به بررسی این اپ پرداخته که میتوانید از اینجا آنرا بخوانید.

#5 (Adobe Ideas (iOS

این اپ تجربه ای سریع و خوب برای ثبت ایده های شما را پس از کار کردن با آن به شما خواهد داد.

#4 (Sketchbook (iOS

این اپ که توسط Autodesk ساخته شده است. حقش بود رتبه یک باشد. مطمئنا” اپلیکیشنی بی نظیر برای طراحی های شما خواهد بود. با بوم ها و قلم های مناسب و متفاوت ابزاری کاربردی برای معماران و شهرسازان خواهد است.

#3 (Graphisoft BIMx (iOS

این اپ مطمئنا” مورد استفاده ی تمامی طراحان حرفه ای خواهد بود. مشاهده و ویرایش فایل های BIM با موتوری اختصاصی و بی نظیر آنرا به اپلیکیشنی عالی برای این زمینه بدل کرده.

#2 (MagicPlan (iOS/Android

این اپلیکیشن واقعا جادویی است. زیبا و کارآمد و مفید. به سایت آن سر بزنید و حتما آنرا تجربه کنید تا با آن آشنا شوید. استفاده از دوربین موبایل برای تحلیل فضا و طبقات و اتاق ها این اپلیکیشن را به ابزاری جادویی برای معماران کرده است. خروجی PDF. JPG, DXF این اپلیکیشن برای فایل ها و نتایج تحلیل نیز از قدرتمندی هایش است.

#1 (Paper (iOS

و بالاخره رتبه ی اول. پس از تجربه این اپلیکیشن دیگر بهانه ای برای نبود کاغذ و قلم و از یاد رفتن ایده هایتان ندارید. ابزاری که تجربه ای مشابه و حتی شاید بهتر از کاغذ و قلم به شما بدهد. اپلیکیشن برتر سال در اپ استور اپل که توسط The Verg نیز بررسی شده که میتوانید از اینجا بخوانید. ابزاری سریع، ساده و جوابگو.

قطعا” برای هر طراحی هیچ چیز جایگزین ابزار کاغذ و قلمش نخواهد شد. طراحی که باید کاغذش توسط دست لمس شود و بوی ماژِک و روان نویسش حس شود تجربه ای عاشقانه برای طراحان است. اما با گسترش تکنولوژِی استفاده از آن اجتناب ناپذیر است. این اپلیکیشن ها همیشه و همه جا شما را یک طراح، معمار و یا شهرساز نگاه میدارد و همیشه شما را وادار به بررسی و ویرایش فایل هایتان و یا ثبت ایده هایتان میکند. بدون هیچ بهانه ای. همچنین در بازدید های محلی و خصوصا” مناسب برای شهرسازان در بررسی سایت ها استفاده از این اپلیکیشن ها اجتناب ناپذیر است.

نظر شما چیست؟ آیا این اپ ها را امتحان کرده اید؟ شما از چه اپلیکیشنی استقاده میکنید که در این لیست نبود؟ تجربه ی شما از طراحی دیجیتالی چیست؟ نظرات خودتان را برای ما بنویسید و آنها را با دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

  • ۹۳/۰۹/۲۷
  • سجاد رنجبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی